over mij

Ik ben Sonja, getrouwd met Anne-Marie. We hebben twee lieve meiden, Bente (2003) en Sune (2005). November 2010 werd ontdekt dat ik borstkanker had. Alle behandelingen ondergaan en net twee jaar later, toen het allemaal weer wat normaler werd, bleek ik uitzaaiingen te hebben. in eerste instantie in mijn longen en lymfen. Later kwam daar de lever bij en sinds juni zitten ze ook in mijn hersenen.Anne-Marie hield altijd een blog bij. Vanaf april niet meer en nu merk ik dat het toch handig is als mensen wel mee kunnen lezen hoe het gaat, dus vandaar dat ik zelf begin met schrijven.Het verhaal tot april 2014 is te lezen op http://anne-marievader.blogspot.com

dinsdag 11 november 2014

plannen

Het was een bewogen weekje, waarin ik erg ziek ben geweest, maar er ook de nodige plannen zijn gesmeed!
Dinsdag op woensdagnacht kreeg ik opeens buikgriep. Ik voelde me daarvoor een beetje hangerig en kwam dinsdagavond bijna de trap niet op, dat kon ik daarna dus goed verklaren. Ik was flink ziek. Kon niks binnenhouden. Gelukkig komt op woensdag mijn moeder altijd helpen en kon ik de hele dag in bed liggen, een beetje voor me uit staren, wat doezelen, nog weer even spugen en genieten van de goede zorgen van mijn moeder.
Sune maakte zich wel wat zorgen. "Met kanker mag je toch niet ziek worden, mama, dan moet je toch naar het ziekenhuis." Ik wist haar ervan te overtuigen dat een keer een buikgriepje best mag.
Zo snel als het gekomen was, zo snel was het ook weer over. Wel jammer dat het griepje ook een flink stuk van mijn conditie had meegenomen.
Zaterdag gingen de meiden voor de tweede keer naar het Toon Hermanshuis. Helaas zijn ze nog steeds de enige twee. Ze kwamen wel met prachtige krukjes naar beneden en volgende maand gaan ze zelfs met speksteen aan de slag, daar hebben ze zin in!


Leef lef begon ook weer te kriebelen. Misschien omdat ik deze week (10 nov) 4 jaar geleden nog geheel nietsvermoedend bij de dokter naar binnen stapte en deze week (9 nov) 2 jaar geleden de diagnose uitzaaiingen kreeg? Dat zet je aan het denken, hoera, ik ben er nog! En onlosmakelijk met er nog zijn, leven, is leef lef verbonden.
We gaan er weer voor. Zodra Anne-Marie en ik dat tegen elkaar gezegd hadden, kwam de energie weer vrij. De adrenaline. We kunnen nog niet veel doen, maar we hebben er nu al zoveel zin in. Dit jaar zal de opbrengst naar kanker in beeld gaan.
We hebben als voorlopige datum 20 juni 2015. Een collega van Anne-Marie is zo lief om ons te helpen met een echte website, waar je alles kan lezen, je kan aanmelden! Echt super dat hij dat wil doen. Zo zal de inschrijving en de bestelling van de shirts hopelijk nog makkelijker verlopen. Hartverwarmend waren ook alle positieve reacties die we meteen kregen toen we via mail en facebook bekend maakten dat Leef Lef 3 gaat komen.



De andere plannen zijn een beetje spannende plannen: alvast plannen voor de zomervakantie.
We willen voor het zesde jaar met Monique, Ilanit en de kinderen op vakantie, maar dit jaar voegen we ons geld samen en vinden we dat we in een sjieke villa met zwembad mogen. We hebben zoiets moois gevonden! Domaine les rives de l'Ardeche. Ik belde belvilla om te vragen of we een optie op het huis mochten. Eigenlijk willen we liever na de komende scans boeken. Maar helaas, dat kon niet. Er waren nog 2 huizen beschikbaar. Ze raadde me aan te boeken en een all risk verzekering erbij te nemen. Dan mag je zelfs annuleren als bij wijze van spreken de kat van je buren is overleden. Een gewone annuleringsverzekering dekt juist niet, omdat ik al weet dat ik ziek ben. Gelukkig dat ik gebeld had, want ik had dat nooit zelf bedacht.
En vanaf nu dus maar gaan sparen :-)
Anne-Marie  is meteen koopzegels gaan halen bij Albert Hein :-)




Maandag, op de werkelijke "verjaardag" van mijn eerste doktersbezoek, had ik afgesproken met een aantal lotgenoten in Olivier. We gingen gezellig samen koffie drinken en lunchen. Het is een bijzondere groep, en fijn dat we elkaar zo goed begrijpen.

2 opmerkingen:

  1. Keer op keer weet je me te raken met de positiviteit die uit je blog spreekt.
    Ik heb veel respect voor jullie manier van omgaan met kanker, een voorbeeld voor velen. Ik hoop dat jullie vakantie geweldig wordt en ga zeker mijn stinkende best doen om Leef Lef 3 er weer bij te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat hoop ik dat jullie volgende zomer gaan genieten van een heerlijke "decadente" vakantie! Knuffel mama, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen