over mij

Ik ben Sonja, getrouwd met Anne-Marie. We hebben twee lieve meiden, Bente (2003) en Sune (2005). November 2010 werd ontdekt dat ik borstkanker had. Alle behandelingen ondergaan en net twee jaar later, toen het allemaal weer wat normaler werd, bleek ik uitzaaiingen te hebben. in eerste instantie in mijn longen en lymfen. Later kwam daar de lever bij en sinds juni zitten ze ook in mijn hersenen.Anne-Marie hield altijd een blog bij. Vanaf april niet meer en nu merk ik dat het toch handig is als mensen wel mee kunnen lezen hoe het gaat, dus vandaar dat ik zelf begin met schrijven.Het verhaal tot april 2014 is te lezen op http://anne-marievader.blogspot.com

dinsdag 16 december 2014

Derde chemo

De derde chemo achter de rug! Dat betekent: de eerste kuur klaar. Nu een weekje vrij, geen taxol voor de kerst! Heerlijk. Pas 30 december weer. De chemo ging vandaag weer erg vlot. Ze hadden de kuur al besteld, dachten dat mijn bloed in 1 zo'n weekje nog wel oké genoeg zou zijn. Dus de voorbereidingen waren in overleg met mij ook gestart. Bij het tweede zakje, de tavegil, viel ik alweer in slaap. Echt, al zou ik ertegen vechten, wakker blijven lukt dan niet. Dan krijg ik het ook koud en krijg een lekkere warme deken en warmtekussen en zzzzzzzz, daar ga ik. Twee uur later worstel ik me weer wakker. Zo ook deze keer. Het bloed was inderdaad goed genoeg. Misschien krijg ik er volgende keer een bloedtransfusie achter aan, omdat het HB wat achteruit gaat en door de transfusie zal ik me veel beter voelen.
Na de tavegil

De eerste voorzichtige werking op de darmen is deze week al wel begonnen, ik hoop enorm dat het hierbij blijft! En natuurlijk de enorme vermoeidheid, volgens mij was ik gisteren pas weer een beetje normaal.
Maar ook die taxol weerhoudt ons (nog) niet om leuke dingen te doen.
Zaterdag was het voor de meiden weer tijd om naar het Toon Hermanshuis te gaan. Deze keer met drie nieuwe kinderen erbij. Ze zijn niet meer met z'n tweeën. Erg leuk! Ze kwamen na 2,5 uur heel blij naar beneden. Voor het eerst in hun leven speksteen bewerkt, geweldig!
Die 2,5 uur hebben wij ook heel goed doorgebracht. Eerst lunchen in Amersfoort, daarna even shoppen. Ik hield dat goed vol, het was echt weer heel leuk, geen regen, niet te koud. Ik heb zelfs een jurk van mijn "verjaardagsgeld" gekocht en Anne-Marie een truitje. Het blijft een leuk stadje!
Aanstaande zaterdag gaan we met de rest van dat geld eens kijken of Haarlem echt zo leuk is als gezegd wordt. Je leest het goed! Geen Amsterdam of Utrecht deze keer (alhoewel, ik beloof niks :-) ).
Toen we thuis kwamen ging ik lekker even slapen en hebben Bente en Sune (met een beetje hulp van Anne-Marie) de kerstboom opgetuigd en ons huis gezellig kerstig gemaakt.

Zondag ging ik zingen bij de opening van het NMM. Heel apart. In een grote hangar gezongen, terwijl er een kerstmarktje aan de gang was. Buiten waren overal vuurtjes, ik kwam en kudde schapen tegen (??), we kregen zomaar een lunch... Goed geregeld!
Toen ik thuiskwam mocht ik even uitrusten, daarna wilden we een kerst gevoel gaan opdoen op de oudste kerstmarkt van Utrecht, de Twijnstraat. Het was gezellig met z'n vieren, maar de markt zelf viel ons allemaal tegen. Er was weinig kerst en veel biologisch eten. Eigenlijk alleen maar eten. 

Dit heb ik in mijn tavegilmist geschreven, ik hoop dat het nog te volgen is.
Nu dus even bijkomen, mijn ouders zijn in Zweden. Ze helpen een keer Mark ipv mij (hij gaat verhuizen!). Omdat de woensdag toch best een zware dag is, als de kinderen al om 11.30 uur uit school zijn en mijn moeder dus niet kan komen, dacht ik dat de meiden wel ergens konden gaan spelen. Maar opeens bedachten we dat Bente naar de orthodontist moet. Ik kan niet rijden dag twee na tavegil. Anne-Marie was al aan het denken of ze even terug kon komen ofzo, maar opeens had ze dé oplossing. Eén mailtje, en nu zitten mijn schoonouders alweer bij ons! Ingevlogen vanuit Vlissingen. Fijn altijd al die hulp.
Dan pas over twee weken weer taxol!
Fijne weken iedereen!

6 opmerkingen:

  1. Je bent helder hoor! Geen letter tavegilmistig kanjer! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoop dat je je de aankomende weken goed voelt en heerlijk van je gezin kan genieten.
    Fijne vakantie en heerlijke kerstdagen en maak maar veel gelukkige herinneringen samen. En voor 2015 wens ik jullie heel veel geluk en liefde.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Invliegen vanuit vlissingen is geen probleem!
    Pa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Son, grote bewondering Hoe jij met je ziekte omgaat, en iedere alle behand
    Son grote bewondering Hoe jij met je ziekte en vele behandelingen omgaat en er steeds weer ben voor je gezinnetje Anne Marie voor jou ook groot respect, school koken en enzovoort dat is geen kleinigheid. En als we bij jullie zijn is het altijd gezellig, en komen we graag bij jullie. En dan onze kleindochters zijn doen het ook erg goed zij hebben ook hun taken en doen het goed. Ze zijn ook wel eens tegen de draad in gelukkig maar dat hoort bij de leeftijd.Kanjers ik ben trots op jullie.xxxxxx oma zee.



    BeantwoordenVerwijderen
  5. Duidelijk verhaal hoor, geen tavegyl te merken. Sterkte met je herstel en fijne kerstdagen!

    BeantwoordenVerwijderen