over mij

Ik ben Sonja, getrouwd met Anne-Marie. We hebben twee lieve meiden, Bente (2003) en Sune (2005). November 2010 werd ontdekt dat ik borstkanker had. Alle behandelingen ondergaan en net twee jaar later, toen het allemaal weer wat normaler werd, bleek ik uitzaaiingen te hebben. in eerste instantie in mijn longen en lymfen. Later kwam daar de lever bij en sinds juni zitten ze ook in mijn hersenen.Anne-Marie hield altijd een blog bij. Vanaf april niet meer en nu merk ik dat het toch handig is als mensen wel mee kunnen lezen hoe het gaat, dus vandaar dat ik zelf begin met schrijven.Het verhaal tot april 2014 is te lezen op http://anne-marievader.blogspot.com

dinsdag 23 december 2014

chemo vrij

Ik hoopte op een fijne ziekenhuisvrije week. Beetje bijkomen van de eerste kuur, maar dat lijkt niet helemaal te gaan lukken. Een fijne week was het wel. Woensdag mee naar de kerstmarkt op de school van Anne-Marie, Broeckland. Klein, maar elk jaar weer gezellig. De meisjes hadden er weer "prachtige" kerstspullen gewonnen. Donderdag moest ik helaas naar de tandarts, een losse vulling vervangen en een gaatje vullen, dat ontstaan was toen die kies door de xeloda eruit moest. Fijn toch, chemo's. Het was twee dagen na de taxol, dus erg lekker voelde ik me niet. Onze tandarts is zo aardig, ze had het goed door en besloot om alleen de vulling te vervangen en het gaatje een week uit te stellen. Beter. 's Avonds was de kerst crea markt op 't Bontenest. De meiden hebben heerlijk geknutseld en onze boom is er nog mooier door geworden, haha, we hangen echt alles in die boom.
Vrijdagochtend mee naar school om even te kijken bij de bordjes voor de kerstbrunch. Dat doen ze heel leuk op school, ieder kind trekt een lootje met daarop de naam en ontbijtwensen van een kind uit school, groepsdoorbroken dus, en maakt daar een mooi bordje voor. Dan gaan ze dat ook gezellig groepsdoorbroken eten. Sune was niet helemaal lekker, ik denk vermoeid, spanning voor al die activiteiten, dus het was wel fijn dat ik even mee kon.
Vrijdagmiddag ging Anne-Marie lunchen in de stad met collega's. Anne-Louise kwam de meiden ophalen voor een logeerpartij. Mij brachten ze later ook naar de stad waar Anne-Marie en ik als goed begin van de vakantie uit eten gingen.
Zaterdag gingen we naar Amsterdam, zoals ik in mijn vorige blog al schreef: ons verjaardagsgeld verbrassen. We hebben het zo leuk gehad!
Bente en Sune zaten ondertussen met hun tante bij het kerstcircus te genieten.
Maandag hadden we de eerste vergadering voor Leef Lef 3. Dat gaat dit jaar vast weer super worden! Ferry had al een klein promotiefilmpje gemaakt. We hebben er heel veel zin in.
promotie filmpje Leef Lef 3

Vanmorgen kwamen mijn moeder en Mark bij Bente en Sune. Wij gingen iets heel spannends doen. Locaties bekijken voor de uitvaart. We hadden twee locaties waar we wel wilden kijken. Esther, van Strikt Persoonlijk (uitvaartmaatschappij) had dat geregeld en was er gelukkig ook  bij. Goed om gedaan te hebben, maar we werden er ook wel erg verdrietig van. Gelukkig bleven mijn moeder en Mark zolang wij wilden en konden we, voor we naar huis gingen, even  bijkomen in.... de stad natuurlijk.

Veel activiteiten dus. Maar met mijn lijf gaat het steeds minder lekker. Vaak pijn, niet onoverkomelijk, maar wel bijna continu aanwezig. Erg snel moe. Conditie weg (kan niet eens meer in 1x boven komen). Dat is natuurlijk wel erg vervelend. Vandaag mocht ik even langs de huisarts. Daar bleek mijn hb 5.8. Het is weleens lager geweest. Toch wilde de arts dat ik even contact met het ziekenhuis op zou nemen. Dat heb ik gedaan. Nu ga ik morgenochtend bloed laten prikken, dan even naar de tandarts (dat gaatje dus nog steeds) en weer terug naar het ziekenhuis om te horen of een bloedtransfusie wenselijk is. Als dat zo zou zijn (ik hoop dat eigenlijk wel) krijg ik dat meteen en voel ik me daarna meteen beter. Dat moet! In de avond gaan we namelijk met de rondvaartboot in Amsterdam naar Amsterdam by light kijken.
Amsterdam by light 2013

6 opmerkingen:

  1. Pfff moppie! Wat een heftige dag, zeg. Hou je ons op de hoogte over morgen? <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een plannenmakers zijn jullie! Ik hoop dat een bloedtransfusie jouw energie weer wat op peil kan brengen, zodat je kunt genieten van het uitvoeren van jullie leuke plannen. Mama Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik duim dat jullie heerlijke dagen hebben samen. Als dat lukt met een bloedtransfusie dan hoop ik dat dat doorgaat. Sterkte en neem dag voor dag en geniet van ue gezin en familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel liefs voor allemaal, Ank

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn jullie toch een geweldig gezin, zoals jullie de kinderen zoveel mogelijk laten genieten van de leuke dingen en ook samen zoveel plannen hebben. Maar ook zo de realiteit niet uit het oog verliezen, heel veel bewondering. Hoop dat de bloedtransfusie weer energie gaat geven en dat jullie kunnen genieten in Amsterdam. Liefs van ons, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knuffel voor jullie allemaal. Liefs, Annet

    BeantwoordenVerwijderen