over mij

Ik ben Sonja, getrouwd met Anne-Marie. We hebben twee lieve meiden, Bente (2003) en Sune (2005). November 2010 werd ontdekt dat ik borstkanker had. Alle behandelingen ondergaan en net twee jaar later, toen het allemaal weer wat normaler werd, bleek ik uitzaaiingen te hebben. in eerste instantie in mijn longen en lymfen. Later kwam daar de lever bij en sinds juni zitten ze ook in mijn hersenen.Anne-Marie hield altijd een blog bij. Vanaf april niet meer en nu merk ik dat het toch handig is als mensen wel mee kunnen lezen hoe het gaat, dus vandaar dat ik zelf begin met schrijven.Het verhaal tot april 2014 is te lezen op http://anne-marievader.blogspot.com

zaterdag 11 juli 2015

vakantie

En alweer lang geleden.
Ik had eigenlijk direct na leef lef willen schrijven. Dat is zo'n super geweldige dag geweest! Maar hoe langer dat geleden werd, hoe lastiger om er alsnog over te schrijven. Ik hou het voor nu dan maar bij wat foto's van deze dag en de woorden dat ik die dag echt niet had willen missen! Gouden dag.

Bente roept de weergoden aan.
En het werkte, de dag erna kwam de regen de hele dag met bakken uit de hemel!



Het leven gaat ook weer verder. Met de nodige erg leuke dingen: dagje slagharen, af en toe naar de stad, gezellige afspraken met vrienden, Bente die in 1 week een vriendje kreeg, vakantie kreeg én afscheid nam van groep 8. Ze is in 1 week tijd echt helemaal veranderd. Maar we vinden het zo leuk om te zien! 
De afscheidsavond was ook erg mooi en goed. Een super musical, lieve woorden van de juf, lekkere barbecue.


Ja ja, kleine meisjes worden groot...

Ook het leven met kanker gaat door. Ik ben alweer 5x aan de chemo geweest. De adriamycin. Heel veel last van de chemo heb ik gelukkig niet. Maar het vervelende is wel dat deze (als hij überhaupt werkt, dat horen we 22 juli) maar 10-12 keer mag. En daarna? Dat is onduidelijk. Erg veel is er in ieder geval niet meer. Ik merk zelf ook dat, hoe veel ik ook kan, ik toch bijna elke dag wel een stapje terug moet doen. Dat is ontzettend confronterend om mee te maken. Ik had zelfs een invalide parkeer kaart aangevraagd en zonder enig gedoe is hij al in huis ook nu! 
Helaas is mijn koor met een grote zomerstop bezig.  Ik heb nu iets anders ontdekt. Ik sport elke maandag een uur. Dat doe ik bij de hoogstraat. Daar doe ik groepssport voor mensen met een beperking. Mensen met een chronische ziekte of wat dan ook. Elke keer doen we iets anders. Dat uur vliegt echt voorbij. Heerlijk sporten. En het goede is, als je te fanatiek bent of stiekem over je grenzen gaat, is er iemand die zegt: ga maar even wisselen. Niet dat ik zo fanatiek ben uiteraard .
En nu: vakantie! Volgende week heerlijk 2 nachten in een prachtige b&b in Amsterdam aan de keizersgracht! En een week later naar Vallon pont d'arc, met Monique en Ilanit in een belle villa! We zochten het even terug: 11 november hebben we die vakantie met een enorm goede annuleringsverzekering geboekt en nu gaat het er echt naar uitzien dat we daar toch met z'n 8en vakantie gaan vieren, hoera! 


5 opmerkingen: