over mij

Ik ben Sonja, getrouwd met Anne-Marie. We hebben twee lieve meiden, Bente (2003) en Sune (2005). November 2010 werd ontdekt dat ik borstkanker had. Alle behandelingen ondergaan en net twee jaar later, toen het allemaal weer wat normaler werd, bleek ik uitzaaiingen te hebben. in eerste instantie in mijn longen en lymfen. Later kwam daar de lever bij en sinds juni zitten ze ook in mijn hersenen.Anne-Marie hield altijd een blog bij. Vanaf april niet meer en nu merk ik dat het toch handig is als mensen wel mee kunnen lezen hoe het gaat, dus vandaar dat ik zelf begin met schrijven.Het verhaal tot april 2014 is te lezen op http://anne-marievader.blogspot.com

zondag 19 juli 2015

Amsterdam

Wat hebben wij heerlijke dagen gehad in Amsterdam!
Woensdag had ik chemo. Tegenwoordig gaat dat ontzettend snel en sta ik na iets meer dan een uur weer buiten. Ik moest er 9.30 uur zijn. Omdat ik graag de meisjes mee wilde brengen naar de camping in Zeeland, waar mijn ouders speciaal voor hen kampeerden, wachtte Anne-Marie nog even zodat ik na de chemo gezellig mee kon. Nou, dat viel tegen. Mijn eigen verpleegkundige was er niet. Dat is natuurlijk niet onoverkomelijk. Degene die me nu hielp, prikte gelukkig super fijn. Maar toen...
De oncoloog had mij de dag tevoren niet aangemeld. Dus alles moest nog in gang gezet worden. Bij de apotheek van het ziekenhuis hadden ze me op donderdag staan. Nog meer vertraging voor de kuur er was. Uiteindelijk was ik pas 12.30 klaar!
We hadden inmiddels met mijn ouders afgesproken dat we elkaar halverwege de route zouden zien en daar de kinderen zouden overhevelen. Dat ging heel goed.
De meiden hebben heerlijke dagen gehad. Veel gekke waterdiertjes gevonden, gekanood en opa en oma zee 2 dagen gezien. Alleen maar blije verhalen.


                     
Wij vertrokken donderdag naar Amsterdam. Via een Aba van mij hadden we 2 gratis overnachtingen in een b&b aan de keizersgracht. Een hele loft voor onszelf. We hebben nog nooit zo mooi en op zo'n mooie lokatie gezeten!

Wat heel fijn is, is dat ik vlak voor Amsterdam een invalide parkeerkaart had geregeld. Voor we bij de b&b aankwamen, gingen we langs een gemeente loket en werd er geregeld dat we overal gratis mochten parkeren. Onze auto stond dan ook voor de deur aan de keizersgracht. Hoe sjiek kan je het hebben! 
We hebben zulke heerlijke dagen gehad in Amsterdam! Heerlijk geshopt, op terrasjes gezeten, een fotomuseum bekeken, nog wat geshopt, lekker gegeten (bedankt ah actie!). We waren heel gelukkig. Ook de zwaardere gesprekken kwamen weer af en toe aan de orde. Heel heftig, maar ook goed. We beseften ons allebei dat dit zeer waarschijnlijk onze laatste zomer-amsterdam-logeertrip geweest zal zijn. 
Wij zijn nu weer thuis. Vanmiddag komen de meiden ook weer terug. Vrijdag vertrekken we fijn met z'n allen naar Zuid-Frankrijk. Voor die tijd wordt het nog even retespannend. Ik had het al genoemd: dinsdagochtend mijn scan en woensdag de uitslag. Mocht de chemo aanslaan, dan krijg ik donderdag voor we vertrekken nog een chemo. Want eigenlijk hoor je deze wekelijks zonder pauze te krijgen. En tja, ik kom er die 2 weken echt niet voor terug uit Frankrijk! Ik ben ook heel benieuwd, mocht de chemo aanslaan, wanneer er eens gekeken wordt hoe mijn hart reageert op deze chemo. De reden dat het maar 10-12X gegeven kan worden, is omdat je hart het anders begeeft. Lijkt me dus best zinvol als ze dat daar in het ziekenhuis ook maar eens bekijken. Maar dat kan wat mij betreft wachten tot we terug zijn van vakantie! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten